Asuntoliiton yhteistyökumppani

Asuntoliitto on voittoa tavoittelematon yleishyödyllinen yhdistys, joka käy moniäänistä keskustelua kohtuuhintaisesta asumisesta ja asuntorakentamisesta.

Suomen Asuntoliitto ry kutsuu yhteistyökumppaneiksi yhteisöjä, yrityksiä ja muita tahoja, jotka ovat toiminnassaan edistäneet kestävän ja kohtuuhintaisen asuntorakentamisen toteutumisen mahdollisuutta.

ASUNTOMESSUT

Suomen Asuntomessut järjestää vuosittain eri paikkakunnilla Asuntomessut-suurtapahtuman. Messut esittelevät rakentamiseen ja asumiseen liittyvää tutkimusta, sen tuloksia ja käytännön sovelluksia näyttäen hyvää esimerkkiä ja konkreettisen vision hyvästä asumisesta niin alan ammattilaisille kuin kuluttajillekin.

ASUKASBAROMETRI

Suomen Asuntomessujen toimintaan kuuluu oleellisesti myös asumisen tutkimustoiminnan edistäminen ja tiedonvälittäminen.

Olemme keränneet vuosina 2017, 2018 ja 2019 laajan tutkimusmateriaalin asumisesta ja hyvinvoinnista. Tutkimuksen vastaajina on yli 1 500 suomalaista, ikäjakaumalla 20-75-vuotta.

Asukasbarometrin tavoitteena oli selvittää, mistä suomalainen asumisen hyvinvointi koostuu ja miten asumisen megatrendit vaikuttavat asukkaiden näkemyksiin.

• 88% kokee asuvansa lähellä luontoa
  • 84% asuu alueella, joka sopii hyvin omaan elämäntilanteeseen ja tarpeisiin
  • 80% asuu sopivan kokoisessa asunnossa
  • 77% asuu sopivan lähellä kauppoja ja hyviä palveluita
  • 73% asuu itselleen sopivan hintaisessa asunnossa
  • 73% asuu hyväkuntoisessa asunnossa

Lisätietoja löydät meistä tästä LINKISTÄ

LOHJA 2021

Vuoden 2021 asuntomessualue rakentuu parhaillaan Lohjajärven rannalle aivan Lohjan keskustan tuntumaan.