Lakea, Reponen ja Varte Asuntoliiton yhteistyökumppaneiksi

25.11.2018

Asuntoliitto kutsuu yhteistyökumppaneiksi yhteisöjä, yrityksiä ja muita tahoja, jotka ovat toiminnassaan edistäneet kestävän ja kohtuuhintaisen asuntorakentamisen toteutumisen mahdollisuutta. Asuntoliitto on voittoa tavoittelematon yleishyödyllinen yhdistys, joka käy moniäänistä keskustelua kohtuuhintaisesta asumisesta ja asuntorakentamisesta.

Lakea Oy

Toimitusjohtaja Timo Mantila: ”Toimintamme keskiössä ovat olleet puurakentamisen ja asuntorahoitusmallien kehittäminen sekä digitalisaatioon panostaminen: “Tavallista yritetähän, mutta priimaa pukkaa tulemahan.”

Lakea Oy huomioi asuntojen ja asumisen suunnittelussa kestävän kehityksen periaatteet ja panostamme lisäksi uusien asumismuotojen ja -ratkaisujen ideoimiseen ja kehittämiseen. Lakean pääomistajina on 15 vahvaa pohjalaista kuntaa. Omistajakunta on sitoutunut kehittämään yhtiötä valtakunnalliseksi vaikuttajaksi. Vaikka Lakea Oy:n juuret ovat vahvasti Pohjanmaan alueella, rakennutamme kohteitamme ympäri Suomen.

Rakennusliike Reponen Oy

Toimitusjohtaja Mika Airaksela: ”Olemme rakentaneet ja kehittäneet matalaenergiarakennuksia jo yli toistakymmentä vuotta, sekä toimineet edistyksellisen puurakentamisen tien näyttäjinä”

Rakennusliike Reponen Oy on Suomen suurimpia asuntorakentajia. Asiakkaitamme ovat maan suurimmat rakennuttajat. Olemme erikoistuneet puu- ja passiivirakentamisessa KVR-urakointiin. Toimintamme painottuu pääkaupunkiseudulle, jonka kilpaillussa rakentamisen kentässä korostuvat meille tärkeät tekijät: hyvin hoidetut asiakassuhteet, laadukkaasti tehty työ, toimivat suhteet yhteistyökumppaneiden kanssa sekä matalan organisaatiorakenteen tuoma ketteryys.

Varte Oy

Hallituksen puheenjohtaja Heikki Koho: ”Varte Oy on erikoistunut asunto- toimitila- ja erityistila- rakentamiseen. Meille hyvä laatu on tärkein kilpailukeino. Päämäärämme kaikessa toiminnassamme on, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä ostamansa asunnon ja saamansa palvelun laatuun.”

Varte- konserni on yksi Suomen suurimmista perheomistuksessa olevista talonrakennusalan perheyrityksistä. Olemme kokenut talonrakentaja ja asuntotuottaja. Varte Oy toiminta-alueena ovat Pääkaupunkiseutu, Päijät-Häme sekä Kaakkois-Suomi. Vuoden 2018 alussa käynnisti toimintansa Varte Lahti Oy -niminen tytäryhtiö, jonka toiminta-alue käsittää Päijät-Hämeen ja Keski-Uudenmaan kaupungit ja kunnat. Vahvuutemme on monipuolinen osaaminen ja meillä on tuotannossa monenlaisia hankkeita: pientalohankkeita, asuinkerrostaloja, saneerauskohteita, teollisuusrakentamista sekä erityisosaamista vaativia julkisia rakennuksia, kuten kouluja ja erityisasumista.

Lisätietoja: https://www.asuntoliitto.fi/yhteistyokumppainit

09.04.2022Vuosikokous 2022
06.11.2021Puukerrostalojen yllpäito
10.03.2021Kansainväliset asuntosijoittajat Suomessa ja uusi regulaatio - vaikutukset toimialaan